(placeholder)

PUBLISERT 13.11.17

TV 2 Sumo satser enda sterkere på realityserier

TV 2 Sumo lanserer nå noen av de mest kjente internasjonale realityseriene fra den amerikanske giganten NBCUniversals strømmetjeneste Hayu.

  

TV 2 Sumo har gjennom flere år hatt suksess med innhold som «Bloggerne» og «Vendela + Petter», i kombinasjon med globale fenomener som «Keeping Up With The Kardashians» og «Life of Kylie».


Nå tar TV 2 Sumos realitysatsing et kvantesprang gjennom det nylig inngåtte samarbeidet med NBCUniversal om lanseringen av serier fra realitytjenesten Hayu.


– Vi opplever en ubegrenset appetitt på denne typen innhold blant våre abonnenter, og ikke minst verdsetter de friheten til selv å kunne velge hvor og når de vil konsumere det. Lanseringen av innholdet fra Hayu er en respons på denne etterspørselen, sier Christian Birkeland, direktør i TV 2 Sumo.


I tillegg til «Keeping Up With The Kardashians» og «Life of Kylie», kan Sumo-kundene nå også følge serier som «The Real Housewives», «Rich Kids of Beverly Hills», «Million Dollar Listing New York», «Vanderpump Rules» og «Bad Girls Club».


Det første innholdet fra Hayu ble tilgjengelig for TV 2 Sumo-seerne allerede sist fredag, og flere av programmene vil få premiere samme dag som i USA. Innholdet er inkludert i underholdningspakken uten tillegg i prisen, heter det i en pressemelding fra TV 2.


TV 2 Sumo-sjef Christian Birkeland forteller at reality er et viktig satsingsområde i tiden fremover.


– Vi følger kontinuerlig med på hva som treffer av realityserier i internasjonale markeder, slik at vi kan være tidlig ute med å sikre oss det innholdet som folk snakker om og ser på. Vi skal være først med det beste innholdet, enten det er innhold fra Norge eller fra resten av verden, sier Christian Birkeland.



(placeholder)
Tredje sesong av National Geographic-serien «Vinterveiens helter» spilles inn
Tredje sesong av National Geographic-serien «Vinterveiens helter» spilles inn
To riksdekkende norske radiokanaler konkurrerer om å få oss i den rette julestemningen
To riksdekkende norske radiokanaler konkurrerer om å få oss i den rette julestemningen
Snapchat satser på annonseformat som sjefen tidligere har kalt «creepy»
Snapchat satser på annonseformat som sjefen tidligere har kalt «creepy»

NYHETER