(placeholder)

PUBLISERT 10.11.17

Lanserer norsk tv-kanal for bilinteresserte

Norske bilister kan se frem til en splitter ny tv-kanal. Auto Motor og Sport TV, som får den kjente tv-profilen Asgeir Borgemoen med på laget, lover et bredt og variert innhold.

  

Auto Motor og Sport TV får premiere 27. november. Den nye kanalen vil bringe tester av nye biler, dokumentarfilmer, motorsport og gameshow.


Auto Motor og Sport TV bygger på et velkjent tysk konsept, men skal fremstå som en helt norsk tv-kanal, ifølge en pressemelding fra produksjonsselskapet zip:it AS. Programleder Asgeir Borgemoen er i førersetet til Fast Lap hvor han tester sportsbiler til sine virkelige fartsgrenser og deler sine erfaringer med seerne. I den norske utgaven av Garage Gold er samlere som har lidenskap for biler, portrettert. I serien Min Motorsport følges motorsportsutøvere fra ulike motorsporter. Programmet Garasjen, som tidligere ble sendt på Viasat 4, finner sin nye hjemmebase på Auto Motor og Sport TV.


Alle produksjoner er utført av det oslobaserte produksjonsfirmaet zip:it AS. Eier og administrerende direktør Bjørn Gravdahl skal lede tv-teamet. Selskapet vil også stå for annonsesalg og markedsføring for kanalen.


– Vi opererer allerede i 21 forskjellige land, men for første gang bruker vi ikke vårt internasjonale signal. Norske seere vil bli tilbudt en norsk tv-kanal med en stor mengde norske produksjoner. I tillegg vil vi også sende de norske programmene internasjonalt, sier Jörg Schütte, administrerende direktør for Auto Motor og Sport TV-eier Motor Presse TV GmbH.


Auto Motor og Sport TV vil i første omgang bli tilbudt til Canal Digitals satellitt- og kabelkunder.

NYHETER

(placeholder)
Tredje sesong av National Geographic-serien «Vinterveiens helter» spilles inn
Tredje sesong av National Geographic-serien «Vinterveiens helter» spilles inn
To riksdekkende norske radiokanaler konkurrerer om å få oss i den rette julestemningen
To riksdekkende norske radiokanaler konkurrerer om å få oss i den rette julestemningen
Snapchat satser på annonseformat som sjefen tidligere har kalt «creepy»
Snapchat satser på annonseformat som sjefen tidligere har kalt «creepy»