Snapchats nye pixel-verktøy lar annonsører overvåke brukerne

CREEPY: Snapchat tar lettere på personvernet for å gjøre deg mer attraktiv for annonsørene.

SA NOEN STALKING?

Snapchat har tatt i bruk et nytt konverteringsverktøy som gjør det fritt frem for annonsører å fotfølge brukerne.  



Det nye annonseringsverktøyet Snap pixel lar annonsørene sjekke hvordan en person agerer etter å ha sett en reklame på Snapchat, melder det svenske bransjenettstedet Dagens Media, som igjen siterer amerikanske Ad Week.


Snap pixel gjør det mulig for annonsører å spore brukere over flere ulike onlinemiljøer, som mobil, nettbrett og desktop.


Gjennom Snap pixel kan annonsøren plassere en piksel som fungerer som en slags digital kode på websider.


Både Facebook, Google og andre store teknoselskaper bruker allerede piksler for å måle og målrette annonser. Ifølge Ad Week sa Snapchats toppsjef Evan Spiegel for et par år siden at denne typen av målrettede annonser var «creepy».


Men det var den gang, og ikke nå, som det også heter.

PUBLISERT 03.11.17

(placeholder)

NYHETER