LANSERER NY NORSK APP

– Hovedmålet til Spot On er å gjøre folk oppmerksomme på produkter som er i ferd med å gå ut på dato, partivarer, demovarer, produkter som har skadet emballasje, returvarer, utgåtte varer eller kolleksjoner, og tilby kjøp av disse produktene til sterkt reduserte priser, sier gründer og daglig leder Bent Sondre Nielsen (37) fra Sandefjord.



Tirsdag denne uken lanseres den nye norske mobilapplikasjonen Spot On, som ifølge forhåndsreklamen skal gi butikk-kunder mulighet til å gjøre «utrolige gode kupp i diverse bransjer som du vanligvis kanskje ville gått glipp av». 

    

Virker kun i butikken

Appen, som aktiveres idet man går inn i butikken, vil automatisk gi en oversikt over de nedprisede varene i den gjeldende forretningen. Idet man forlater butikken, lukkes applikasjonen automatisk og aktiveres ikke igjen før man går inn i en annen butikk som er tilknyttet Spot On. Applikasjonen lagrer ingen opplysninger, skriver utvikleren i en pressemelding. 


– Det som har tatt lengst tid, er å utvikle en plattform og et konsept som er så nøytralt, at det ikke vil utgjøre noen risiko for noen av aktørene, med tanke på konkurranse. Appen fremstår i butikkens design, farger og logo.


Spot On Shop AS samarbeider med Innovasjon Norge, Studio X og Matvett, som er mat- og serveringsbransjens eget selskap for å forebygge og redusere matsvinn i Norge.


– Matsvinn, og svinn generelt, er ikke enestående for Norge, og det vil derfor være naturlig å rulle ut vår ekstraordinære løsning også til utlandet. Vi er allerede i dialog med sentrale aktører i en rekke land, forteller Nielsen.

(placeholder)

Skal pushe «kuppvarer»